Kısa dalga yayın

3.03.2009

Bu Gazi başka gazi!

Sinan Şamil Sam'ı tanır mısınız? Tanımıyorsanız bağlantıyı tıklayın ben de kafama takılanı anlatmaya devam edeyim. Kısacası başarılı ve sağlam bir boksördür kendisi.
Maçlarını hayranlıkla ve gururla seyrederdim. Son zamanlarda, öğrendiğim kadarıyla klubüyle mi menejeriyle mi ne sorunlar yaşadığından epeydir müsabaka yapamıyor. Lewis'le karşılaşmasına az kalmıştı. Neyse...
Bu cengaver her ne kadar ülkemiz bayrağını gururla temsil etse de alman  kulüpleri adına müsabakalara çıkıyor. Bu da ülkemiz sporunun ayrı bir acısı, bir ara kafama eserse değinirim.
Sinan başta olmak üzere yurtdışında yabancı kulüplerde boks yapan bir çok Türk boksörün sponsoru Gazi isimli bir firma. Asıl can sıkıntım da bu firmanın astarını öğrendikten sonra baş gösterdi. Adından dolayı sağlam bir Türk firması sanıp, Türk sporculara verdiği destekten dolayı sevinmiştim Oysa işin aslı pek de öyle değilmiş. Özellikle  Almanyada faaliyet gösteren ve Türk tvlerinde de reklamları eksik olmayan bir firma. A.Selim Tuncer blogundan öğrenmiş oldum. İşin özünde firma sahibinin Garcia isimli bir Musevi olması beni dumura uğrattı. Selim Tuncer şöyle bir yorumda bulunmuş:
Marketing Türkiye’den öğrendiğime göre Garcia, en azında bir süre sessiz kalmayı yeğlediğini söylemiş. Bu da çok doğal. Çünkü Türk, müslüman, milliyetçi, hamasi bir profil çizen markanın sahibinin Musevi olduğunun bilinmesi büyüyü bozacaktır. Bu durumda Gazi’nin tek şansı yeni kuşak Türkler’in eski kuşaklara göre dini meselelere daha yumuşak bakıyor olmalarıdır. Gazi’nin yapacağı en önemli şey de kalite ve damak lezzetinde, benim İtalyan garsona “Gel hemşo, bir öpem!” psikolojisiyle bakmamı sağlayan avantajı asla elinden bırakmamasıdır.
13.
Şu dönemde milliyetçilik ve hamaset, dindarlığa göre daha çok iş görebilir. O nedenle kısa vadeli hedefler açısından Sinan Şamil Sam gibi boksörlere sponsor olmak akılcı duruyor.
Biz kendi içimizdeki Allah ile aldatanlardan figan ederken bunun, sadece ülkemiz sathında ve sadece dinciler nezdinde olmadığını öğrenmek ağır hasar verdi bünyeme. Yaşar Nuri'ye iyiden iyiye daha bir takdir etmeye başladım. Helal gıda, faizsiz bankacılık zart zurt vs. Ne diyeyim ki belki de Gazi, müslüman Türk sporculara destek vermekle vicdanını aklıyordur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Türkçe kullan ey millet, dilinden utanma olma illet!

Türkçe yazım kuralarına riayet etmeniz, yazdıklarınızın daha anlaşılır olmasını sağlar.
Türkçe her yerde Türkçe'dir, kağıt üzerinde de internet sitelerinde de.
Türkçe yazım kurallarına bir göz atsam iyi olur diyorsanız bu bağlantıyı tıklayınız.