Kısa dalga yayın

12.03.2009

Ailede anadili yasağı!

Mardin Milletvekili Emine Ayna, bugün partisinin Adıyaman’da düzenlediği mitinge katıldı. Yücel Özbilgin Parkı’nda yağmur altında yaklaşık 2 bin kişiye konuşan Ayna, “İşkencelerin, baskıların durdurmadığı halkımızı, bu bereket, yağmur da durduramaz” dedi. Partililerin Kürtçe konuşmasını istediği Ayna, Kürtçe bilmediğini belirterek, “Kürtçe bilmiyor, Kürtleri savunuyor diyorlar. Anadilimi konuşamadığım için öğrenemedim. Bunun acısını ben bilirim” dedi.bağlantı
Terörist olmaktan gurur duyan milletvekilinin (milletvekili unvanını bunlara yakıştıramıyorum ama ne yaparsın...) bahanesi buymuş: Anadilimi konuşamadığım için öğrenemedim.
- Niye sizin evde Kürtçe yasağı mı vardı?
Anadili kavramı üzerinde çeşitli tartışmalar olsa da neticede çocuğun, doğduğu zaman özellikle anasının ve babasının konuştuğu dildir.
Sen, evinde Kürtçe konuşamadıysan demek ki evinde Kürtçe bilen kimse yoktu. Yani anadilin Kürtçe değil. Hadi basında, yayında, siyasette bir zamanlar yasaklıydı Kürtçe ama kimsenin de evinde Kürtçe konuşamaz diye bir yasak yoktu. Vardı da benim mi haberim yok? Olsaydı bizim elemanlar da çoğunlukla Kürtçe yerine Türkçe küfür ederlerdi bana o zamanlar. (işin şakası bu) Ben çocukluğumda da gençliğimin ilk dönemlerinde de Kürtçe yasak diye Kürtçe bilmeyen Kürt çocuğu görmedim aksine Türkçe bilmeyen çocuğu geçtim 30-40lı yaşlarda insan gördüm.   Sadece Kürtçe değil aynı okullarda okumamıza rağmen devlet tarafından anadili öğretilmemiş arkadaşlarım da rahatlıkla Gürcüce, Arapça, Çerkesçe  konuşabiliyor hatta okuyabiliyorlardı. Kaldı ki bu devlet bana kendi anadilim olan Türkçe'yi  konuşmayı öğretmedi bir çok insan gibi, sadece Türkçe okuma ve yazmayı öğretmeye çalıştı. Ama bu devletin görevi kendi resmi dilini, yani Türkçe'yi vatandaşlarına layıkıyla öğretmek (Türkçe konuşup, okuyamayan ve yazamayan binlerce insan var hala, onu da becemediler ya neyse). Hep söyledim anadili öğretimi-eğitiminin önünde hep sizi buralara sürükleyen darbe zihniyeti ve sizler engel oldunuz.
Sizden milletvekili bile olur da bu millete faydalı adam olmaz, hele hele haklarını savunduğunuzu söylediğiniz Kürtlere faydalı adam hiç olmaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Türkçe kullan ey millet, dilinden utanma olma illet!

Türkçe yazım kuralarına riayet etmeniz, yazdıklarınızın daha anlaşılır olmasını sağlar.
Türkçe her yerde Türkçe'dir, kağıt üzerinde de internet sitelerinde de.
Türkçe yazım kurallarına bir göz atsam iyi olur diyorsanız bu bağlantıyı tıklayınız.