Kısa dalga yayın

8.01.2008

Carrefoursa'da üçkağıtçılık(?)

Önceleri bu üçkağıtçılığı(?) pek önemsemiyordum ta ki Carrefoursa'dan alışveriş yapan herkesten duymaya başlayıncaya kadar.

Olay nedir derseniz hemen izah edeyim, siz demeseniz de zaten yazacağım.
Carrefoursa nın Sakarya'da ekspress bir marketi bulunuyordu daha önceden. Kurban bayramını fırsat bilerek, yeni açılan Ada Center isimli alışveriş merkezi içerisinde Carrefoursa olarak daha büyük bir mağaza açılışı yapıldı. Bilindik, ilk açılışlarda söz konusu olan müthiş indirimlerle çevremdeki herkes (babam da dahil, işyerine yakın olmasından dolayı) bu indirimden faydalanmak sebebiyle akın etti buraya. Bu akınların ardından söz ettiğim yakınmaların dozu arttı elbette.
İlk açılış günü indirimlerini takip eden günlerde geç kalanlar da bu indirimlerden nasiplenmek sebebiyle carrefoursanın yolunu tutsa da hüsranla karşılaştılar, ne yazık ki.
En çok karşılaşılan sorun, raflardaki fiyatlarla kasalardaki fiyatların birbirini tutmamasından kaynaklanıyordu. Kasada bu yanlışı fark edenler ya ürünleri bırakıyor yada açın zenginliğine vurarak neyse diyip geçiyorlardı. En kötü durumda olanlar da aldıklarının fişine eve vardıklarında göz gezdirenler elbette.
Mağaza yetkilileri bu yanlışlıkları açılış ve yoğunluktan yetişemediklerine yorarak, müşteriyi teselliye soyunmuşlar, e buna kananlar çok. Açılışın üzerinden yaklaşık bir ay geçmesine rağmen çevremdeki bu tür yakınmalar hala daha devam ettiğinden ve bu durumun Carrefoursa ya münhasır olmayıp diğer gros marketlerde (migros,bim gibi) de devam ettiğinden üçkağıtçılık şüphesi işte burada ortaya çıkıyor.
Tamam, rekabetten dolayı fiyatlar sürekli değişiyor, açılış yoğunluğundan fırsat bulamadınız. Peki ya açılıştan yaklaşık bir ay sonra bu yanlışlık neden aynı yoğunlukta devam ediyor acaba?
Bu bir hataysa bu kadar hatayla müşteri odaklı bir işletme politikası sürdürmek nasıl bir mantık?
Benim aklıma daha önce de bir çok yerde (migros,bim) ve bir çok defa duyduğum Carrefoursa ve benzeri işletmelerin bu yanlışının-uygulamasının bir taktik olduğu şüphesi geliyor!
Bu konuda bir zamanlar tv reklamlarıyla da farkını belirten Tansaş ın etiket fiyatı geçerli uygulaması geldi aklıma ama hala devam ediyorlar mı bilemem.
sikayetvar.com dan bir kaç örnek
Benzer şikayetlere aynı siteden ulaşmak mümkün.

1 yorum:

  1. merhabalar carrefourda reyondaki fiyat kasada farklı çıkarsa ve o ürün 30 ytl ve altındaysa. sen o ürünü bedavaya alabiliyorsun.:)
    carrefour kuralıdır

    YanıtlaSil

Türkçe kullan ey millet, dilinden utanma olma illet!

Türkçe yazım kuralarına riayet etmeniz, yazdıklarınızın daha anlaşılır olmasını sağlar.
Türkçe her yerde Türkçe'dir, kağıt üzerinde de internet sitelerinde de.
Türkçe yazım kurallarına bir göz atsam iyi olur diyorsanız bu bağlantıyı tıklayınız.